Darts Šautriņas

Kafeinica Rīgā Кафе в Риге

Darts Šautriņas

Darts Šautriņas дартс

Viesu nams “Aleks”
Atpūtas Komplekss

Mālpils, Mālpils novads
Tālrunis: 29519219, 20035705

Viesu Nams

Pakalpojumi

Izklaides

Cenas

Foto Galerija Video Kontakti


Kafejnīca “Aleks”
Rīgā

Brīvības gatve 409, Rīga
Tālrunis: 29519219, 20035705

Kafejnīca Rīgā


Šautriņu spēle

Spēle radusies Britu salās pirms dažiem gadsimtiem. Līdz pat mūsdienām šautriņas tiek uzskatītas par tradicionālu spēli, kuru spēlē krogos Lielbritānijā, Nīderlandē, Skandināvijā, ASV un pie mums. Šautriņas ir pieskaitāmas arī pie profesionālajiem sporta veidiem.

?????

Spēles noteikumi

Standarta mērķis ir sadalīts divdesmit numurētos sektoros, kas parasti ir krāsoti melnā un baltā krāsā. Katrs sektors ir numurēts no 1 līdz 20. Trāpījums centrā (angļu valodā bullseye) dod 50 punktus. Trāpījums zaļajā aplī, kas ir ap centru dod 25 punktus. Trāpījums ārējā šaurajā joslā dod divkāršu sektora punktu skaitu, trāpījums iekšējā šaurajā joslā dod trīskāršu sektora punktu skaitu. Gan ārējā, gan iekšējā šaurā josla tradicionāli tiek iekrāsota sarkanā un zaļā krāsā.

Trāpījums ārpus ārējās šaurās joslas punktus nedod. Arī gadījumos, kad šautriņa nepaliek mērķī pēc metiena, punkti netiek skaitīti. Parasti punktus saskaita pēc tam, kad spēlētājs ir izmetis trīs šautriņas. Pēc tam metienus izpilda nākamais spēlētājs.

Maksimālais punktu skaits, ko var iegūt trīs metienos ir 180 punkti (ja spēlētājs visas trīs šautriņās trāpa 20. sektora iekšējā šaurajā joslā).

Klasiskajās šautriņu disciplīnās spēlētāji izmanto šautriņas, kuru svars nepārsniedz 50 gramus. Taču amatieru līmenī var izmantot smagākas šautriņas, kuru svars pārsniedz 50 gramus, tikai šāds izņēmums ir attiecināms uz šautriņām, kas ir izgatavotas pēc īpaša pasūtījuma un spēlēm ārpus čempionātiem. Pusprofesionālajā un profesionālajā spēlē šautriņu, kuru svars pārsniedz 50 gramus, izmantošana ir aizliegta   spēlētājs vai nu netiek pielaists pie spēles, vai arī tiek diskvalificēts. Vispopulārākais šautriņu svars ir 19   25 gramu robežās.

Katrs raunds sākas ar skaitli 301 (kā variants dažkārt tiek izmantots arī skaitlis 501). No šī skaitļa spēles gaitā tiek atņemts iegūtais punktu skaits. Spēle turpinās līdz brīdim, kamēr kāds no spēlētājiem sasniedz 0 punktus. Pēdējo metienu obligāti ir jātrāpa vai nu ārējā šaurajā joslā vai arī centra aplī, turklāt trāpījuma rezultātam ir jābūt tādam, lai atlikušais punktu skaits būtu nulle.

Ja metiena rezultātā spēlētājs savāc vairāk punktus, nekā nepieciešams spēles pabeigšanai, vai arī atlikušais punktu skaits ir viens, tad rezultāts paliek tieši tāds, kāds bija pirms izdarītajiem metieniem.

Katra spēle ar 301 tiek dēvēta par legu. Pieci legi veido vienu setu. Spēle ilgst līdz trim uzvarām legos. Uzvar tas spēlētājs, kurš ir uzvarējis noteiktu setu skaitu.

Raunds

Spēlētājiem ar šautriņu ir jātrāpa sektoros pēc kārtas, sākot ar pirmo un beidzot ar divdesmito. Ieskaites laukums ir viss sektors, arī ārējās un iekšējās šaurās joslas. Pēc tam jāturpina spēle, trāpot 20. sektora ārējā šaurajā joslā, tad - iekšējā šaurajā joslā un visbeidzot, centra aplī (bullseye). Ja spēlētājs visas šautriņas trāpa mērķī (piemēram, pirmā šautriņa - sektorā nr.1, otrā - sektorā Nr. 2, trešā - sektorā Nr. 3 utt.), tad spēlētājs iegūst tiesības uzreiz veikt nākamos trīs metienus.

Uzvar tas spēlētājs, kurš pirmais trāpa centra aplī

Lielais raunds

Raunda variants. Pēc izlozes katrs spēlētājs pēc kārtas met trīs šautriņas, mēģinot trāpīt sektoros no 1 līdz 20 pēc kārtas, kā arī centra aplī (bullseye). Tiek skaitīti trāpījumi attiecīgajā sektorā. Ja spēlētājs trāpa ārējā šaurajā vai iekšējā šaurajā joslā, punktu skaits tiek attiecīgi divkāršots vai trīskāršots.

Uzvar tas spēlētājs, kurš ir ieguvis vislielāko punktu skaitu.

Visi piecinieki

Katrs spēlētājs met trīs šautriņas, cenšoties savākt punktu summu, kas dalās ar 5. Metienu sērija, kuras rezultātā savāktā punktu summa nedalās ar 5, skaitīta netiek. Par katriem iegūtajiem 5 punktiem spēlētājs saņem vienu ieskaites punktu (5 punkti dod 1 ieskaites punktu, 10 — 2, 50 — 10 ieskaites punktus utt.). Ieskaites punkti tiek summēti

Ja ieskaites punktu summa metienu rezultātā pārsniedz 51, tad ieskaites punktu summa nemainās un paliek tieši tāda, kāda tā bija pirms izdarītajiem metieniem.

Uzvar tas spēlētājs, kurš pirmais savāc 51 punktu.

Divdesmit septiņi

Katram spēlētājam tiek piešķirti 27 punkti. Ar pirmajām trim šautriņām ir nepieciešams trāpīt 1. sektora ārējā šaurajā joslā; katrs šāds trāpījums spēlētājam dod +2 punktus (1 x 2 = 2). Ja spēlētājs netrāpa ne ar vienu šautriņu, tad no sākotnējā punktu skaita tam tiek atņemti 2 punkti (1 x 2 = 2).

Nākamajā gājienā spēlētājam ir jātrāpa 2. sektora ārējā šaurajā joslā; katrs šāds trāpījums dod +4 punktus (2 x 2 = 4). Ja spēlētājs netrāpa ne ar vienu šautriņu, tad no sākotnējā punktu skaita tam tiek atņemti 4 punkti (2 x 2 = 4).

Šādi spēle turpinās līdz 20. sektoram. Uzvar tas spēlētājs, kuram pēc metieniem 20. sektora ārējā šaurajā joslā ir lielākais punktu skaits.

Tas spēlētājs, kuram spēles laikā punktu skaits ir mazāks par vienu, izstājas no spēles.

Tūkstotis

Šajā spēlē ieskaites lauciņi ir centrs (bullseye) — 50 punkti, un zaļais aplis ap centru — 25 punkti.

Spēles sākumā katram spēlētājam punktu skaits ir nulle. Katrs spēlētājs pēc kārtas met trīs reizes, cenšoties trāpīt ieskaites lauciņos (tādējādi iegūstot attiecīgo punktu skaitu).

Uzvar tas spēlētājs, kurš pirmais savāc 1000 punktus.

Ja punktu summa metienu rezultātā pārsniedz 1000, tad punktu summa pēc metieniem nemainās un paliek tieši tāda, kāda tā bija pirms izdarītajiem metieniem.

Piecas dzīvības

Katrs spēlētājs, metot trīs šautriņas, cenšas savākt pēc iespējas lielāku punktu skaitu — tā, lai iegūtais punktu skaits būtu lielāks, nekā iepriekšējam spēlētājam. Izņēmums — maksimālais punktu skaits (180 punkti). Ja spēlētājs kļūdās un savāc mazāku punktu skaitu, nekā iepriekšējais, tad spēlētājam tiek atņemta viena dzīvība. Šādi kļūdīties spēlētājs drīkst piecas reizes. Ja spēlētājs kļūdās sesto reizi, tad spēlētājs izstājas no spēles. Šo spēli labāk spēlēt piecatā — sešatā.

20. sektors

Spēlētājs veic 30 metienus (3 šautriņas met 10 reizes), cenšoties trāpīt 20. sektorā. Trāpījums 20. sektora ārējā šaurajā joslā spēlētājam dod 40 punktus, iekšējā šaurajā joslā — 60 punktus. Šautriņas, kas trāpījušas citos sektoros, netiek ieskaitītas.

Uzvar spēlētājs, kurš savācis visvairāk punktu.

Slepkava

Spēlē piedalās 10 — 20 spēlētāji. Katrs izvēlas sev savu sektoru (no 1 līdz 20). Ja cits spēlētājs trāpa šajā sektorā, spēlētāja dzīvību skaits tiek samazināts par vienu, ja trāpa sektora ārējā šaurajā joslā, tad spēlētāja dzīvību skaits tiek samazināts par divām, ja iekšējā — par trim. Ja spēlētājam, kura sektorā ir trāpījis cits spēlētājs dzīvību skaits samazinās līdz 0, tad tas izstājas no spēles, bet spēlētājs, kurš ir trāpījis šajā sektorā, saņem vienu papildu dzīvību. Trāpījums centrā (bullseye) spēlētājam dod vienu papildu dzīvību. Ja spēlētājs trāpa zaļajā aplī, kas ieskauj centru, tad spēlētājs var atņemt vienu dzīvību jebkuram spēlētājam.

Uzvar spēlētājs, kurš paliek pēdējais.

Diametrs

Spēlētāji izvēlas jebkurus divus diametrāli pretējus sektorus un cenšas trāpīt šo sektoru ārējā un iekšējā šaurajā joslā, sekojot pa iedomātu taisnu līniju. Piemēram, 11. sektora ārējā šaurā josla, 11. sektora iekšējā šaurā josla, zaļais aplis, kas ieskauj centru, 6. sektora iekšējā šaurā josla, 6. sektora ārējā šaurā josla. Uzvar tas spēlētājs, kurš pirmais veiks šo "ceļu".

Darts Šautriņas
Atpūta - Viesu māja | Kempings | Viesnīca Viesu Nams | Krievu Pirts | Zveja - Makšķerēšana | Ēdināšana - Pavāra pakalpojumi, galdu klāšana | Viesu nams kāzām | Banketi, balles, svinības | Dzīvā mūzika | Diskotēka
© "Aleks Dalderi" Viesu Nams